Aircond kereta Exora Tidak Sejuk - Tips service DIY

Aircond kereta Exora Tidak Sejuk- Service secara DIY

Baru-baru ini kereta aku aircond kurang sejuk. Pasang full pun masih kurang sejuk sedangkan baru beberapa bulan lepan aku service aircond. Buka hood depan dan check kipas jalan, filter masih ok tidak berabuk, air semua ngam. Jadi aku hairan kenapa masih tidak sejuk.

Jadi aku pun cuba buat sendiri dan cari sendiri masalah apakah yang membelenggu kereta Exora aku ini. Ye lah kita pakai kereta Malaysia aje. So setelah di Google dan ini yang aku perolehi. Kemungkinan filter di bawah dashboard terlalu kotor dan blower aircond tidak berfungsi dengan baik. Jadi aku pun cuba buat sendiri. Dan ini tutorial yang boleh aku kongsi buat kawan-kawan di luar sana. 











Alhamdullilah setelah di bersihkan, Aircond kereta aku kembali berfungsi dengan baik dan sejuknya macam baru diservice. Dengan ini dapat lah aku berjimat juga 80-90 ringgit kalau di service di kedai.
Harap-harap dapat membantu rakan-rakan di luar sana untuk mencuba.

Terima Kasih

Comments

Popular Posts