Camping Di Taman Eko Rimba Sungai Tua Ulu Yam Selangor ( Tertua )


Camping di Sungai Tua Ulu Yam Selangor dengan Camping Buddies. Enjoy Nature sebelum Serangan  Covid 19. Di Taman Eko Rimba Sungai Tua terdapat 2 pintu utama untuk kita masuk, P1 merupakan pintu utama kebiasaannya untuk pengunjung yang datang untuk berkelah atau daypack sahaja kerana terdapat toilet yang lebih proper. Manakala P2 merupakan ruang parking luas untuk mereka yang ingin camping atau pun yang ingin jauh sedikit dari pengunjung yang ramai di pintu P1. 

Kami berkhemah di Pintu masuk P2 seperti gambar dibawah. Campsite di sini agak nice juga di sekitar area sebelum sungai , dimana terdapat tapak-tapak Camping yang di penuhi dengan landscap yang agak terjaga, tetapi agak bising dngan bunyi kereta yang lalu lalang di jalan utama di Ulu Yam ini. 

Kami sepakat untuk Camping di seberang sungai dengan melalui jambatan gantung yang agak uzur dan kemudahan toilet yang agak uzur. Kami pilih di kawasan ini kerana campsite di seberang ini lebih tersusun dan lapang. paling penting bukan laluan utama pengunjung yang yang berkelah di sini. Harap pihak pengurusan dapat memperbaiki jambatan gantung dan toilet yang agak uzur ini. 










Aktiviti kami kali ini selain makan, kami telah sama-sama buat craft dari buluh yang diketuai oleh Tok Batin. Ada buluh, parang dan pisau maka terhasillah craft2 tangan yang cool oleh kami. 










Comments

  1. Boleh walk in ke utk sewa tapak khemah.. sbb sy xde contact number situ

    ReplyDelete
  2. kalau bawak semua barang sendiri tapi nak berkhemah semalam kena bayar kee ? macam mana nak dapatkan contact owner

    ReplyDelete

Post a Comment