Soalan Dan Pertanyaan Biasa Oleh Pelanggan tentang Outdoor Water Filter ( Penapis Air Luar Rumah )

Soalan Dan Pertanyaan Biasa Oleh Pelanggan


water filter_penapis air_ penapis air luar rumah_ outdoor water filter_ penapis air murah_water filter murah_ master outdoor water filter

water filter_penapis air_ penapis air luar rumah_ outdoor water filter_ penapis air murah_water filter murah_ master outdoor water filter

water filter_penapis air_ penapis air luar rumah_ outdoor water filter_ penapis air murah_water filter murah_ master outdoor water filter


Q: Halal Tak ?
A: Halal... kerana filter berasaskan Pasir Dan Batu. Bukan Tulang temulang yang tidak Halal - Untuk mendapatkan sijil halal ia melibatkan kos yang sngt tinggi dan audit setiap tahun oleh Jakim. 

Kilang hanya keluarkan produk OEM dan banyak company akan rebrand atau menejanamakan semula. 
Harga untuk jualan pasti lebih tinggi kerana  melibatkan kos sijil halal. 

Dlm hal ni pengguna tak perlu risau kerana filter ni berasaskan pasir dan batu. Bukan berasaskan tulang2 yang kita tau tidak halal esp brg dr USA dan China. 

Lagi satu buat pengetahuan pengguna  filter berasaskan tulang ni lebih kepada water dispenser kerana ia hanya memerangkap kotoran yang halus, bukan memerangkap kotoran kasar spt water filter luar rumah ni

Q : Brand apa?
A : Brand OEM dari Korea. OEM bermaksud Original Equipment Manufactoring, di mana barang keluaran dari Kilang boleh di rebrand semula oleh Penjual / Pekedai 

Q: Warranty macam Mana?
A: Warranty 1 tahun untuk tong filter , pasir filter 5 layer, piping , valve ,meter pressure dan inlet/ outlet pipe. Rosak atau bocor dalam 1 tahun kami tukar baru.

Q : Apa maksud Guarantee?
A : Guarantee bermaksud kebolehgunaan atau jangka hayat Tong filter tersebut beroperasi ( Expired date yang ditetapkan oleh Kilang ) 

Q: Beza Fibre Dan Stainless steel ?
A: Fibre sesuai digunakan dan diletakkan ditempat yang tidak terdedah dengan cuaca hujan dan panas. Sesuai diletakkan dikawasan yang tertutup seperti Apartment dan condo.Tong fibre tidak akan nampak buruk dan berlumut.

Stainless steel Sesuai diletakkan di tempat terbuka yang terdedah dengan sebarang cuaca terutama rumah kampung ,lot ,teres dll. Tahan karat dan tidak mudah retak ( standard 304 fully stainless steel ) 

Q: Beza saiz Dan Fungsi?
A:  Saiz memainkan peranan dalam penggunan kapasiti air. Standard saiz untuk rumah saiz "10x44" ( rumah single storey/ double storey/ rumah lot), dan" 9x42" ( rumah flat / aprt kerana sesetengah rumah flat/aprt meter air terletak dalam bilik maintenance dan perlukan ruang yg kecil, manakala saiz "10x54" sesuai untuk penggunan kapasiti air yang tinggi contoh Restaurant / masjid, Klinik dll.

Fungsi setiap saiz sama sahaja. Menapis air karat , klorin ,kotoran Dan bau kerana setiap saiz terdapat 5 lapisan pasir filter.

Q: Bila nak tukar pasir filter 5 layer tu?
A : Pasir filter 5 layer perlu ditukar setiap 3 tahun ( cadangan dari Kilang ) Jika anda selalu buat Backwash dan rinse air Kotor sekurangnya 1 Kali seminggu, ia dapat menjaga dan memanjang usia Pasir filter anda.

Q : Air yang ditapis ni boleh terus minum ke?
A : Kami tak cadangkan untuk terus minum kerana ianya Menapis molekul besar Serta klorin dan bau sahaja. Hanya untuk kegunaan luaran sahaja spt membasuh , Mandi Dan memasak. 

Kami sarankan anda Pasang water dispenser untuk kegunaan minum dan lain-lain. Anda juga boleh menggunakan water filter Mambran model GB 1000 ia boleh memerangkap molekul kecil kerana filter dalam nya bersaiz micron. Ia boleh diminum terus. Harga ialah RM1500 siap pasang.

Q : Pemasangan menggunakan paip poly ke?
A : Ya benar kami Pasang menggunakan paip jenis poly yang hitam tu. Ianya lebih tahan dari pvc

Q : Pemasangan Percuma ?
A Percuma untuk sekitar Lembah Klang Dan KL sahaja

Luar Lembah Klang Ada Charge Tambahan untuk pengangkutan RM50-RM150 ( Rawang / Bukit Beruntung / Ijok /Semenyih / Beranang /Puncak Alam / Nilai/ Seremban/ Dengkil dan kawasan sewaktu dengannya.

Q : Kalau kami beli dan Pasang sendiri boleh ke ?
A : Boleh , anda boleh ambil sendiri dari kami di Telok Panglima Garang. kami juga boleh hantarkan ditempat anda bergantung pada lokasi kami berada .


Jika ada sebarang pertanyaan lain anda boleh Call / Whatapp kami :



atau  


011-29656416 yus synergy filter @ 01121220486 yus synergy filter


Klik untuk AIR KOTOR DAN BERKARAT - PEMASANGAN OUTDOOR WATER FILTER ( PENAPIS AIR LUAR RUMAH )

Comments