Kenduri Doa Selamat Rumah Tok Sudin yang Vintage...

Sudah agak lama aku tak makan kenduri yang vintage macam ni. bersama orang kampung dalam rumah tradisional yang hampir 50 tahun di Gemencheh Negeri Sembilan . Makanan yang dihidangkan buat tetamu sungguh klasik kerana ianya dihidangkan di dalam talam dan pinggan yang agak vintage pada aku. Ianya mengambalikan nostalgia masa aku kecil-kecil dulu. Walaupun lauknya tak semewah makanan di hotel, tetapi pada aku ianya lebih bermakna dan lagi sedap bila kita semua dapat makan bersama dan yang lebih penting lagi ianya dapat mengeratkan silraturahim sesama penduduk kampung. Terima kasih Tok Sudin kerana menjemput kami. 

Gambar agak blur, sebab snap pakai handphone jer... Kalau aku tau kenduri yang Rare macam ni memang aku bawak DSLR dah... 




Comments

Popular Posts